L'acupuntura és una tècnica cada vegada més utilitzada en occident.

L'Organització Mundial de la Salut (OMS) reconeix que un total de 43 patologies responen de forma molt eficaç al tractament amb acupuntura.

La Medicina Tradicional Xina engloba a la persona en un tot, tenint en compte tant els desajustaments físics com emocionals (la ira, l’alegria, les preocupacions, la tristesa, la por, etc.)

Aquests estats emocionals estan íntimament lligats al sistema energètic dels òrgans i vísceres, sent els responsables d’una part de les alteracions en el sistema energètic de la persona i afectant en totes les seves dimensions: física, mental i espiritual.

Per tal motiu, en consulta, no sols es té en compte el símptoma que motiva la consulta, sinó que enfoca la causa, l’origen energètic d’aquesta expressió simptomàtica. D’aquesta manera podem arribar a l’arrel del problema.

Actualment la seva eficàcia està comprovada científicament i validada per l’OMS (Organització Mundial de la Salut).

Primera Visita

La primera visita fem una anamnesi completa, per a saber signes i símptomes del pacient per a poder fer un bon diagnòstic.

El Pols

El pols és una tècnica molt important dins de la Medicina Tradicional Xinesa, ja que ens proporciona informació momentània de l’estat del pacient. Es pot saber l’estat de l’energia de cadascun dels òrgans. Moltes malalties es manifesten abans en el pols que en símptomes i signes que puguin apreciar-se a simple vista en el pacient.

El pols aporta informació detallada sobre l’estat dels òrgans interns. Reflecteix tot el complex energètic-sanguini de la persona. Ens localitza el quadre patològic, l’estat de la força vital i la relació buit-plenitud. És una gran eina per a poder ordenar els símptomes del pacient.

Los cambios en el pulso facilitan el poder escoger un tratamiento correcto. Nos ayuda a comprobar si el tratamiento que estamos realizando tiene una buena respuesta terapéutica. La pulsologia es todo un arte dentro de la Medicina Tradicional Xinesa

La Lengua

La llengua ens aporta informació detallada sobre les 8 regles, que són fonamentals per a la Medicina Tradicional Xinesa. Amb tota aquesta informació realitzem un diagnòstic de l’estat del pacient i determinem quin serà el tractament més eficaç.

La Medicina Tradicional Xinesa utilitza diverses tècniques, la més coneguda és l'acupuntura, encara que també inclou la moxibustió, la fitoteràpia, el Tui-Na, la auriculoterapia i la reflexología podal.

Articles Relacionats

• 10 ABR 18
    Fibromialgia y Medicina Tradicional China

Qué es la Fibromialgia La palabra fibromialgia significa dolor en los músculos, afecta a  los puntos donde el músculo se une al hueso como ligamentos y tendones. Tiene como principal síntoma el dolor músculo esquelético. Síntomas de la fibromialgia: síntomas iniciales y causas Se caracteriza fundamentalmente por fatiga extrema, dolor persistente, rigidez de intensidad variable